Buiter Beton: Sierbestrating en tuinmaterialen

 

 

Onder de merknaam Terras & Trends presenteert groothandel Buiter Beton zich nu nog breder aan de consument. De mooiste bestrating, verlichting en tuinmaterialen om van je tuin een droomtuin te maken vind je hier. RTV Oost denkt al ruim 25 jaar mee met het bedrijf en haar profilering in de markt. Unieke radio commercials en de hechte jarenlange band dragen bij aan het succes.

 

“Het waren mijn vader en oprichter van Buiter Beton Jan Buiter en Harmen Klinkenberg die in 1994 de samenwerking met RTV Oost aangingen met als doel de naamsbekendheid van Buiter Beton als groothandel voor de zakelijke markt en consument in Overijssel te vergroten. Dat was nog ver voor mijn tijd,” vertelt Lydia Dragt-Buiter, algemeen directeur van Buiter Beton .” Accountmanager Jan Hofmeijer werd hun contactpersoon en leerde ons familiebedrijf goed kennen. Hij wist precies wat er nodig was om ons goed op de kaart te zetten en kon daarin uitstekend overtuigen. Voor ons erg belangrijk, vooral omdat je je budget maar 1 keer uit kunt geven en dan moet het wel succes hebben.”

Pak de fietse…

Succes hebben de herkenbare en unieke radio commercials zeker. De luisteraars horen unieke spots die ervoor zorgen dat de namen Buiter Beton en De Vries (in Hengelo en onderdeel van Buiter Beton) een begrip worden. Aan de onvergetelijke commercial die door Erik Hulzebosch werd ingesproken worden ze nog geregeld herinnert. De slogan ‘Pak de fietse en ga naar Balkbrug” werd zelfs door een groep Twentse jongeren op Facebook opgepakt! “Onlangs refereerde zelfs een sollicitante hier nog aan”, zegt Lydia.

Nieuwe tijden..

Inmiddels heeft Lydia het stokje van vader Jan overgenomen en heeft bij RTV Oost Peter Holtmaat – de inmiddels gepensioneerde – Jan Hofmeijer opgevolgd. Een nieuwe generatie is nu verantwoordelijk voor verdere profilering en ontwikkeling van het bedrijf.

Nieuwe ontwikkelingen..

“Buiter Beton wil zich graag nog meer op de consument richten. Daarom hebben we het merk Terras & Trends gelanceerd” vertelt Lydia. “Een landelijk dealernet presenteert onder deze merknaam onze producten aan de consument.
Dit vraagt om een nieuwe marketingstrategie en nieuwe uitingen. Ook daarin adviseert RTV Oost ons. Zo wordt het gebruik van beeld in campagnes steeds belangrijker en vandaar dat we, naast de radio commercials, binnenkort ook tv-spots gaan inzetten.

Zo werken we regionaal aan het verder versterken en uitbreiden van onze naams- en merkbekendheid en zijn we landelijk op televisie te zien als partner van het programma Eigen Huis & Tuin Lekker Leven.”